ساقی

نذر کردم گر ازین غم بدر آیم روزی تا در میکده شادان و غزل خوان بروم

ساقی

نذر کردم گر ازین غم بدر آیم روزی تا در میکده شادان و غزل خوان بروم

سلام بربهار

 

وبرآنان که در پنهان خود                                                          

نیلوفری برای شکفتن دارند               

وزمزمه ای برای سرودن                                                          

ونیازی برای راز گفتن                    

ونیک می دانند بهار آمدنی است،حتی اگردرتنهایی یک پاییزافسرده           

ناامید ازیافتن استدلالی برای آمدنش به بن بست رسیده باشیم،                  

اوبدون دعوت می آید،                                                              

تابهاربودنش راثابت کند که ازبهارجزمهربانی بادشت                           

انتظاری نیست.                                                                      

که بهاربرای باریدن در دشت،هیچ تصمیمی برای گزینش میان گل وخارندارد

باور کنیم بهارمی آید                                                                 

تا نیلوفرهای نشکفته رانوازش کند.                                                

ماه سرور

 

 

حسین سلطان عشق، عباس ساقی عشق، زینب شاهد عشق و سجاد راوی عشق. کاروان عشق در راه است و خود "عشق" نیمه شعبان خواهد آمد... اعیاد شعبانیه مبارک 

داستانک

 

آرزو 

بچه که بودم گفتم جهان راتغییرخواهم داد.

بزرگترکه شدم،گفتم جهان خیلی بزرگ است کشورم راتغییر خواهم داد.به سن جوانی که رسیدم،گفتم کشورم خیلی بزرگ است،محله ام راتغییر دهم.به سن میانسالی که رسیدم گفتم خانواده ام راتغییردهم وآخرهمه گفتم خودم راتغییرخواهم داد. حالاکه دیدم عمرم روبه پایان است فهمیده ام اگر ازخودم شروع کرده بودم می توانستم جهانی رادگرگون سازم.

ماهی های بزرگ

دومرد درکناردریاچه ای مشغول ماهیگیری بودند.یکی ازآنها ماهیگیرماهر وباتجربه ای بود

امادیگری ماهیگیری نمی دانست.هربارکه مردباتجربه یک ماهی بزرگ می گرفت، آنرا درظرف یخی که کناردستش بودمی انداخت تاماهی هاتازه بمانند.اما دیگری به محض گرفتن یک ماهی بزرگ آنرا به دریاچه پرتاب می کرد.

ماهیگیرباتجربه ازاین که می دیدآن مردچگونه ماهی هاراازدست می دهد بسیارمتعجب بود. پس ازمدتی ازاوپرسید:چراماهی های به این بزرگی رابه دریاچه پرتاب می کنی؟

مردجواب داد:آخرتابه من کوچک است.

گاهی مانیزمانند این مرد،شغل های بزرگ،رویاهای بزرگ وفرصت های بزرگ که خدا به ما ارزانی می دارد راقبول نمی کنیم.مابه مردی که تنها نیازش،تهیه یک تابه ی بزرگتربود می خندیم،اماتنها نیازمانیز،آن است که ایمانمان راافزایش دهیم.خداوندهیچ گاه چیزی راکه شایسته آن نباشی به تونمی دهد،این بدان معناست که بااعتماد به نفس کامل،ازآنچه خداوند بر سرراهت قرارمی دهد استفاده کنی.

هیچ چیزبرای خداغیرممکن نیست

روزپدر

 

پیامبر اکرم (ص):

اگرتمام درختان قلم وتمام دریا ها مرکب وتمام جنیان حساب گروتمام انسان ها نویسنده شوند نمی توانند فضائل علی بن ابیطالب را به حساب آورند.  

 

 

 

پدرم راه تمام زندگیست ، 

 پدرم دلخوشی همیشگیست .  

روزت مبارک باباجون

خدایا چرا من؟

روزی یک قهرمان مشهورتنیس به خاطرخون آلوده ای که درجریان یک عمل جراحی دریافت کرد به بیماری ایدز مبتلا شد ودربسترمرگ افتاد.اوازسراسردنیا نامه هایی از طرفدارانش دریافت می کرد.یکی ازطرفدارانش نوشته بود:چراخدا تورا برای چنین بیماری دردناکی انتخاب کرد؟ او درپاسخش نوشت :دردنیا 50میلیون کودک بازی تنیس را آغاز میکنند.5 میلیون نفر یادمی گیرند چگونه تنیس بازی کنند.500هزارنفرتنیس رادرسطح حرفه ای یاد می گیرند.50 نفر به مسابقات جهانی راه پیدا می کنند.4 نفر به نیمه نهایی می رسند و2 نفردر فینال ...

وآن هنگام که جام قهرمانی را روی دستانم گرفته بودم هرگزنگفتم: خدایا چرا من ؟

وامروز هم که ازاین بیماری رنج می برم نیزنمی گویم : خدایا چرا من ؟